Close filters
 
from to
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
2 From 11
No results were found for the filter!
Sherlock Holmes - Die Nachwuchs-Investigatoren (Krimi-Comic-Spiel) Shop
Sherlock Holmes - Die Nachwuchs-Investigatoren...

London 1895: Eine Bande von Schlägern, die die Straßen terrorisieren. Eine Villa, in der tausend Geheimnisse verborgen sind. Ein Grimoire, das von einem Gespenst gestohlen wurde… Der große Sherlock Holmes selbst überträgt den Spielern die Lösung dieser Fälle. Als Vicky, Ike, Wiggins und Myrte gehen sie gemeinsam den Verbrechen auf die Spur. Mit ihren individuellen Fähigkeiten stürzen sie sich in die Straßen von London, lösen Rätsel, sammeln Hinweise und entschlüsseln Nachrichten.

Bei Sherlock Holmes - Die Nachwuchs-Investigatoren erhält jeder Spieler eines der vier Comic-Bücher, das die Geschichte aus der Sicht von einem der vier Ermittler zeigt. Im groben stimmt die Geschichte in allen Büchern überein, doch immer wieder gibt es auch Hinweise und alternative Wege, die nur einer der vier Ermittler sehen kann, den individuellen Fähigkeiten seines Charakters entsprechend. Daher müssen die Spieler sich permanent austauschen und gemeinsam entscheiden, wie die Geschichte weitergehen soll. Am Ende jedes Falls müssen die Ermittler Sherlock Holmes beweisen, dass sie den Fall richtig lösen konnten.

Number of players: Für 1 to 4 Spieler ab 8 years
Playing time: 45 to 60 minutes
UNDO - Gipfel ohne Wiederkehr Shop
UNDO - Gipfel ohne Wiederkehr

Attention: This is the German edition of UNDO - Peak of no return. An English version is available separately.

Number of players: Für 2 to 6 Spieler ab 10 years
Playing time: 45 to 90 minutes
UNDO - Peak of no return Shop
UNDO - Peak of no return

Goa, India, May 1972: Nervously, a person skims over yesterday’s news article: “International expedition disaster in the Himalayas. All 7 members of a mountaineering group are believed to have died during a summit ascent in the Himalayan Mountains. Included were citizens from England and the USA. The disparate group had left …” The person gazes out the train’s window deep in thought. Was this finally the end of days of flight? At the station a colorfully dressed figure greets the individual: “Welcome to Palolem Beach! I’m Jamie.”“I’m Alex,” the person replies and smiles, because they’ve always liked that name.

In UNDO – Peak of No Return, players learn the rules and encounter the starting situation of the case on the first few cards, which also guide them through the setup. Once the setup is complete, players carry out nine time jumps. Every jump takes them to one independent moment from the past and allows them to change that moment in one of three ways, which may change the starting situation for better or for worse.
The players need to discuss what they know and try to come up with theories about the story, using the clues they gather from the different time jumps. Only by continuously adapting their theories and making the right choices will they successfully change fate and save the life of not one, but a whole group of people!

Number of players: Für 2 to 6 Spieler ab 10 years
Playing time: 45 to 90 minutes
Tiny Towns: Fortune [Erweiterung] Shop
Tiny Towns: Fortune [Erweiterung]

Die kleinen Bewohner haben einen Weg gefunden sich gegenseitig davon zu überzeugen, dass glänzende Metallstücke plötzlich einen bestimmten Wert haben. Dieses neue Ding namens „Geld“ ist sehr hilfreich, denn die anderen Kreaturen machen dafür fast alles – wäre es nur nicht so schwer selbst daran zu kommen!

Detective – Erste Fälle (Portal Games) Shop
Detective – Erste Fälle (Portal Games)

Detective - Erste Fälle ist ein vollständig kooperatives, alle Sinne umfassendes Krimi-Brettspiel, bei dem 1 bis 5 Personen in die Rolle von Ermittlern schlüpfen, die versuchen, ein Verbrechen aufzuklären. Jeder der drei eigenständigen Fälle, die in jeweils etwa 90 Minuten gespielt werden können, fordert die Spieler mit unterschiedlichen Settings heraus.

Detective - Erste Fälle ist die einsteigerfreundliche, familiengerechte Variante des preisgekrönten Detective. Drei neue Fälle machen das Spiel jedoch auch für Spieler interessant, die bereits Detective gespielt haben. Die Spieler übernehmen erneut den Job von echten Detektiven in einem modernen Setting und lösen mysteriöse Verbrechen als professionelle Ermittler. Dazu sollten sie alle ihnen zur Verfügung stehenden Mittel nutzen, um die Verbrechen aufzuklären. Sie sollten alle Fakten überprüfen, Hinweise untersuchen und mit ihren Mitspielern diskutieren.

Number of players: Für 1 to 5 Spieler ab 12 years
Playing time: 90 to 120 minutes
Punktesalat Shop
Punktesalat

Punktesalat ist ein schnelles und spaßiges Drafting-Kartenspiel für die ganze Familie! Es gibt über 100 Wege, um Punkte zu sammeln, denn jede einzelne Karte zeigt auf einer Seite ein Gemüse und auf der anderen Seite eine Wertungsmöglichkeit. Die Spieler sammeln im Verlauf mehrerer Runden Gemüse und Punktekarten und versuchen dabei die erstmögliche Kombination zu kreieren. Diverse Strategien können zum Sieg führen und jede Partie ist einzigartig.

Ist ein Spieler am Zug, darf er entweder zwei von sechs Gemüsekarten oder eine von drei Punktekarten aus dem offenen Angebot nehmen und in seine Auslage legen. Anschließend wird ggf. die Gemüseauslage aufgefüllt. Optional darf der Spieler einmal in seinem Zug eine Punktekarte umdrehen zu einer Gemüsekarte, aber niemals andersrum. Das Spiel endet, wenn alle Karten gedraftet wurden. Wer nun die beste Kombination aus Gemüse- und Wertungskarten besitzt, gewinnt.

Number of players: Für 2 to 6 Spieler ab 8 years
Playing time: 15 to 30 minutes
Kitchen Rush (English Edition) Shop
Kitchen Rush (English Edition)

The world of gastronomy awaits! As a team of new restaurant owners, players must work together efficiently to make their gastronomic endeavor a success. They will have to use only the finest ingredients, season with the freshest herbs and avoid keeping their guests waiting – only then their restaurant will prosper.

Kitchen Rush is a cooperative real-time worker placement game that evokes the feel of a busy kitchen by using hourglasses as workers. While all play simultaneously, and time is limited, every action in the game – from cleaning plates to serving dishes – requires time. Coordination, discussion, and staying on top of all tasks is the key to success in Kitchen Rush. However, since nobody is born a star chef, the game teaches players all rules through 8 increasingly difficult scenarios, and allows them to upgrade their restaurant with parts of the modular game board along the way. At the same time this allows players to scale the game’s difficulty to their liking.

Number of players: Für 2 to 4 Spieler ab 8 years
Playing time: 20 to 60 minutes
Kitchen Rush: Unerfreulicher Besuch [Mini-Erweiterung] Shop
Kitchen Rush: Unerfreulicher Besuch...

Das Gesundheitsamt hat einen Tipp bekommen, dass es in eurem Restaurant von Zeit zu Zeit unhygienisch vorgeht. Nun stehen euch regelmäßige Inspektionen bevor. Nur wenn ihr eure Küche sauber haltet, werdet ihr eine gute Bewertung erhalten. Andernfalls leidet euer Ansehen und eine Strafzahlung lässt nicht lange auf sich warten.

Ihr könnt jedes Szenario mit dem Gesundheitsamt spielen. Dadurch werden die Szenarien herausfordernder.

Magic Maze on Mars Shop
Magic Maze on Mars

Spezialisierte Roboter arbeiten auf der Oberfläche des Mars daran, Kuppeln für zukünftige Kolonisten zu bauen. Dazu bewegen sie Vieh, Bananen und Kristalle mit sehr hohem Tempo über magnetische Bahnen. Wie in Magic Maze kann jeder Spieler dabei nur ganz bestimmte Aktionen durchführen, um die Roboter zu steuern und natürlich sind die Kommunikationssysteme die meiste Zeit außer Betrieb.

Bei Magic Maze on Mars spielen alle Spieler gleichzeitig. Jeder hat dabei andere Fähigkeiten, wie das Nutzen der verschiedenfarbigen Schnellbahnen, das Produzieren von Ressourcen oder das Erkunden neuer Zonen. Indem die Ressourcen über die Schnellbahnen zu den Baustellen bewegt werden, bauen die Spieler Kuppeln für die Kolonisten. Die Spieler gewinnen gemeinsam, wenn jeder Kolonist innerhalb des Zeitlimits eine bewohnbare Kuppel erreicht oder sie verlieren, wenn die Zeit abläuft.

Number of players: Für 1 to 6 Spieler ab 8 years
Playing time: 3 to 15 minutes
Celtic Shop
Celtic

The Celtic Lord of the Wetterau is looking for am successor. To prove themselves worthy, players have to travel the region and trade with neighboring tribes. Each turn they have to perform one movement with their family members – other players at their starting location can decide to join them. While some locations allow to collect goods, others have to be visited to fulfill goal cards which grant influence (victory points). The game ends immediately once a player fulfilled five goal cards or chooses to reveal that they’ve collected one good of every kind. Players then tally up their points and the most influential Celt wins.

Celt ic is an easily accessible family game for 2 to 4 players aged 8 and up. Quick turns, that allow inactive players to profit, make for a light tactical game without
downtime.

Number of players: Für 2 to 4 Spieler ab 8 years
Playing time: 40 to 60 minutes
UNDO - 600 Sekunden Shop
UNDO - 600 Sekunden

This is the German edition of UNDO: 600 Seconds. An English version is available separately.

Number of players: Für 2 to 6 Spieler ab 10 years
Playing time: 45 to 90 minutes
UNDO - 600 Seconds Shop
UNDO - 600 Seconds

Los Angeles, New Year’s Eve: Right now, he should have been lying on a sun lounger in Hawaii for a week already, cocktail in hand. Instead, he’s clutching a pair of pliers with trembling hands, uncertain which wire to cut. Sweat runs into his eyes, adrenaline rushes through his veins. The seconds on the timer of the bomb tick down mercilessly … 8 … 7 … He desperately tries to remember his training with the CIA more than three decades ago … 6 … 5 … This must be payback for only working an office job these last ten years … 4 … 3 … He needs to make a decision if he wants to save all the people in this skyscraper … 2 … He cuts one wire … 1 … As the fireworks begin to illuminate the skyline of Los Angeles … 0 … the sound of a massive explosion and a devastating ball of fire usher in the new year with a catastrophe.

Players learn the rules and encounter the starting situation of the case on the first few cards, which also guide them through the setup. Once the setup is complete, players carry out nine time jumps. Every jump takes them to one independent moment from the past (or the future) and allows them to change that moment in one of three ways, which may change the starting situation for better or for worse. The players need to discuss what they know and try to come up with theories about the story, using the clues they gather from the different time jumps. Only by continuously adapting their theories and making the right choices will they successfully change fate.

Number of players: Für 2 to 6 Spieler ab 10 years
Playing time: 45 to 90 minutes
2 From 11
Viewed